System CRM – krok w przyszłość

Obecnie na rynku istnieje wielka konkurencja w każdej branży. Żeby stać się wiodącą na rynku firmą trzeba zastosować wszelkie skuteczne rozwiązania. Najlepszym rozwiązaniem, które zautomatyzuje wiele mechanizmów działania firmy jest system CRM (Customer Relationship Management), jego niezwykłość polega na tym, że działa on wielokierunkowo wpływając na polepszenie jakości pracy wszystkich działów w firmie. Głównym zadaniem systemu jest gromadzenie wszelkich informacji o kliencie i tworzeniu analiz. Główne analizy tworzone przez CRM to analiza koszykowa, wartości klienta oraz jego lojalności. Analizy te są wykorzystywane w dziale marketingu, sprzedaży bezpośredniej oraz call center. Pracownik tego ostatniego działu mają przed sobą informacje o kliencie jest w stanie w trakcie rozmowy dopasować usługę lub produkt do indywidualnych preferencji czy gustu.


Z danych otrzymanych z systemu korzystać można przy tworzeniu kampanii reklamowych. Można także dotrzeć do sklasyfikowanych grup dzięki znalezieniu wszystkich kanałów kontaktu. Klienci dzieleni są na podstawie preferencji zakupowych i poprzez różne media na przykład portale społecznościowe są wysyłane informacje o najnowszych propozycjach sprzedażowych, które dopasowane są idealnie pod konkretną grupę. Daje to pewność, że odpowiedni klienci zostali poinformowani o nowościach, które mogą być dla nich interesujące.
Automatyzacja systemu marketingowego pozwala na wydajniejsze prace tego działu i zaoszczędzenie czasu oraz środków.

Wszelkie dane zgromadzone przez system są dostępne dla wszystkich pracowników którzy bezpośrednio biorą udział w sprzedaży i promocji. W każdej chwili można dostrzec do niezbędnych informacji, przydatne jest to podczas wystąpienia jakiegokolwiek problemu. Usprawnienie procesu naprawczego podczas problemów wpływa znacząco na relacje pomiędzy klientem a firmą. Jeżeli ten proces jest niesprawny to niestety ale nie można wtedy liczyć na lojalność klienta.
Dostęp do informacji ma oczywiście kadra zarządzająca, więc jest w stanie tak zautomatyzować system, by pomógł w lepszej współpracy działów i pracowników. Im lepiej i sprawniej działający mechanizm wewnętrzny firmy tym lepsze wyniki są osiągane w sprzedaży.